Jumbo start pilot met Scover bieradvies app om de klant wegwijs te maken in het bierschap
Het bierschap in de supermarkt kent veel varianten en smaken. Voor de kenner is het vast niet moeilijk om een biertje te vinden die past bij de smaak van deze klant, echter voor een gemiddelde consument is het wellicht lastig om een biertje te vinden die aansluit bij de smaak en verwachting. Met de ontwikkeling in de verkopen in het speciaalbierschap, die om nog meer kennis en advies vraagt, is Jumbo, in enkele winkels van de Maripaan Groep, gestart met een pilot met de app Scover om de consument van persoonlijk bieradvies te voorzien. Zonder persoonlijk contact maar veilig, hygiënisch en efficiënt via de Scover app.
Sinds 2019 is Scover met diverse biersommeliers en ontwikkelaars bezig om bieradvies voor iedereen toegankelijk te maken middels een app die te downloaden is in de Appstore en Google Play. Met data inzichten en deskundige kennis van smaak en bier helpen ze consumenten met het vinden van een passend bier in zowel de horeca als retail. Zo kun je nu veilig vanuit huis al een smaaktest doen en aan de hand van je persoonlijke smaakprofiel kun je zien welke bieren bij je smaak passen en welke bieren te verkrijgen zijn in jouw supermarkt. “Zo maak je de keuze al thuis en kun je zelf kiezen of je de bieren online besteld of dat je door het bierschap de thuis uitgekozen bieren in je winkelwagen legt. Zo hopen we opstoppingen bij het bierschap te voorkomen.” Zegt Sheila Beers, digital marketing director bij Scover.
Pieter Kuizenga, innovator en commercieel manager bij de Maripaan Groep B.V. is erg blij met deze innovatieve ontwikkeling “ik roep al jaren dat ik heel erg open zou staan voor een innovatief idee waarbij de consument geholpen is als het aankomt op keuzes die men maakt in het bierschap. Keuzes zijn nu vaak gebaseerd op ‘veilig en vertrouwd’ of er wordt een keuze gemaakt waar we achteraf spijt van hebben en dat is zonde, vooral omdat er nog zoveel te ontdekken valt als het aankomt op smaak en bier. Scover biedt daarin uitkomst, je krijgt een persoonlijk advies om basis van wie je bent en wat je behoefte is. Door beter en gerichter advies te geven zal de klant in onze supermarkten beter de weg kunnen vinden in het grote aanbod van bier, maar zal ook de consument uiteindelijk tot meer aankoop over gaan”. De pilot loopt sinds 16 december in enkele winkels van de Maripaan Groep in het Noorden van het land.