Veel gestelde vragen

Omdat er nog zoveel te ontdekken valt.

 

Over Scover

Wat is Scover en hoe werkt het?

Scover is een app die persoonlijk bieradvies geeft gebaseerd op de persoonlijke smaak. De app is ontwikkeld door artificial intelligence specialisten, biersommeliers en smaakprofessoren. Door middel van een smaaktest kan Fons, onze virtuele biersommelier, bieren aanbevelen die het beste bij iemands smaak passen. Hoe meer bieren er beoordeeld worden, hoe beter Fons nieuwe bieren kan aanbevelen. De volgende keer dat een consument voor een keuze staat op het terras of bij het bierschap, kan Scover helpen met het geven van persoonlijk advies over de bieren die bijvoorbeeld bij jou op de kaart staan! Zo voorkom je teleurstelling vanuit de consument en worden er automatisch meer bieren besteld of gekocht, wat leidt tot omzetverhoging. Meer informatie vind je hier.

Voor wie is Scover business allemaal bedoeld?

Voor retail, horeca, online ondernemers en brouwers.

Wat is de meerwaarde van de Scover app?

Waar je bij andere bierapps een lijstje van gedronken bieren bijhoudt gaat Scover wat verder vanwege het eerdere gebruiksmoment. Scover geeft namelijk persoonlijk advies over welke bieren je het best kunt drinken vóór dat je iets koopt of besteld.

Hoe snel kan ik aan de slag? 

Direct! Zodra je een account hebt van Scover en bieren hebt toegevoegd aan je locatie, kun je een unieke QR-code downloaden. Deze QR -code kunnen klanten direct scannen voor persoonlijk bieradvies dat bij jouw zaak verkrijgbaar is. 

Is Scover echt gratis? 

Ja! We stellen de digitale bierkaart en bieradvies voor zowel horeca, retail als online gratis ter beschikking zodat iedereen gemakkelijk lekker bier kan ontdekken. Wel is het mogelijk om te adverteren binnen de app. Meer informatie hierover vind je hier.

Is Scover ook relevant voor mij tijdens corona? 

Juist! Je kunt je klanten ook bieradvies geven bij afhaal, bezorgen, aan tafel of in het bierschap. Persoonlijke service maar wel hygiënisch. 

Wie is Fons? 

Fons is een fictief karakter in de app die altijd goed (bier)advies kan geven.  

Voor wie is de digitale bierkaart allemaal bedoeld? 

Voor iedereen die bier consumeert en/of verkoopt. 

Zijn alle bieren toe te voegen? 

Ja! Onze bier sommeliers zijn constant bezig met het ontdekken en proeven van bieren. Momenteel hebben we meer dan 3000 bieren in kaart gebracht. Dat is natuurlijk nog maar het begin. Laat ons via je account in de Portal weten welk bieren ontbreken, dan zorgen wij dat deze beschikbaar worden. 

Vindbaar met GPS, wat is het en hoe werkt het? 

In de portal kun je bij ‘gegevens wijzigen’ aangeven of je jouw onderneming ‘zichtbaar’ wilt hebben. Dit doe je door je locatie op openbaar te zetten. Middels GPS kunnen dorstige klanten jouw onderneming vinden op de kaart/ zien welke zaken in de buurt zijn met een bieraanbod. Meer exposure voor je zaak dus!  

Heeft Scover eigen bieren? 

Nee Scover heeft geen eigen bier. Scover geeft persoonlijk bieradvies.

Algemeen

Is de digitale bierkaart ook te bezichtigen voor mensen die de app niet hebben?  

Ja, de bierkaart is ook inzichtelijk voor gasten zonder app. Middels het scannen van de QR-code of het klikken op jouw unieke link, kunnen jouw gasten/klanten de digitale bierkaart inzien. Voor persoonlijk bieradvies heeft men wel de app nodig.   

Hoeveel bieren staan er in jullie database?  

Momenteel hebben we meer dan 3000 bieren in kaart gebracht. 

Is de QR-code uniek voor mijn locatie?  

Ja. Naast de unieke QR-code heeft elke locatie ook een unieke link naar de digitale menukaart.   

Mijn gehele assortiment staat al online, wat is dan de meerwaarde van deze digitale bierkaart?  

Bij de digitale bierkaart van Scover zijn de bieren onderverdeeld in 12 verschillende smaakclusters. Je gasten/ klanten kunnen persoonlijk bieradvies krijgen over jouw bierassortiment op de digitale bierkaart. Het persoonlijk bieradvies voorkomt teleurstellingen en gasten gaan nieuwsgierig meer bieren van je kaart proeven. De digitale bierkaart is eenvoudig aan te passen en heeft een op tap functie!  

Wat is de minimale hoeveelheid voor het aantal bieren dat ik moet toevoegen aan de kaart?  

Dit kan vanaf 10 bieren, je moet natuurlijk wel iets te adviseren hebben. 

Hoeveel bieren kan ik maximaal op de kaart zetten?  

Er is geen maximumaantal bieren.  

Kan ik eigen gebrouwen bieren toevoegen?  

Als deze in de bierdatabase staat dan wel. Staat deze er (nog) niet in en is jouw gebrouwen bier voor commerciële verkoop bedoelt? Laat het ons weten via fons@scover.nl zodat wij je bier in de database kunnen zetten of meld het via onze portaal. 

Ik ben een brouwerij en zou graag mijn bieren in de app willen zetten, is dit mogelijk?  

Ben je een brouwer en heb je een locatie waar bieren verkocht kunnen worden? Klik hier voor meer informatie!   

Als ik een vraag heb over een bier, met wie kan ik dan contact opnemen?  

Neem bij vragen contact op met fons@scover.nl  

Ik wil graag samenwerken met Scover, kan dat?  

Heb je een leuk idee voor een samenwerking? Neem dan contact op met fons@scover.nl

Mijn portaal

Hoe kan ik een bierkaart aanvragen? 

Meld je aan via de portal (portal.scover.nl), maak een locatie aan en voeg hier je bieren toe. Tada, een bierkaart!   

Hoe vaak kan ik mijn assortiment wijzigen? 

Altijd en overal in de Scover Portal. Je assortiment, prijzen, inhoud en ‘op tap’ functie zijn altijd aan te passen. Zo ben je altijd up-to-date. 

Hoe kom ik aan een QR-code? 

Zodra je een account hebt van Scover en bieren hebt toegevoegd aan je locatie, kun je een unieke QR-code downloaden. 

Hoelang duurt het voordat ik de digitale bierkaart heb?  

Zodra jij je bieren hebt toegevoegd in de portal, staat je bierkaart dus digitaal. Dit wil zeggen dat gasten via de app en/of QR-code jouw bierkaart digitaal kunnen inzien. 

Kan ik zelf bieren toevoegen of verwijderen van mijn kaart?   

Dat kan heel gemakkelijk door in het portaal op je locatie te klikken in ‘Mijn overzicht’. Je kunt dan op ‘mijn bieren’ klikken. Hier kun je alle bieren toevoegen die jij in je assortiment hebt of verwijderen zodra je deze niet meer in je assortiment hebt. 

Hoe kan ik mijn business account opzeggen? 

Je kunt je locatie verwijderen in de portal en om geheel uit het systeem te zijn kun je contact opnemen met fons@scover.nl

Hoe kan ik een nieuwe locatie toevoegen bij Scover Business?  

In de portal rechts boven ‘locatie toevoegen’.   

Hoe kan ik prijzen van bieren aanpassen?  

Je kunt je prijzen snel en gemakkelijk aanpassen in de portal.  

Ik wil een bier toevoegen, maar deze staat nog niet in het systeem  

Elke dag werken we aan onze bier database waar inmiddels al meer dan 3500 bieren in onder zijn gebracht.  Mocht het bier er toch niet in staan, geef ons dan een seintje via het portaal of stuur een mail naar fons@scover.nl. Wij zorgen dat het bier zo spoedig mogelijk wordt toegevoegd en stellen je hier per mail van op de hoogte.   

Kan ik meerdere locaties (bierkaarten) aanmaken met hetzelfde account?  

Jazeker! In de portal kun je oneindig veel locaties aanmaken.  

Ik heb bepaalde bieren zowel op tap als in een fles, hoe moet ik deze in het systeem zetten?  

Met de speciale ‘op tap’ functie kun je in de portal aangeven welke bieren je op tap hebt en welke op fles. Zo heb je een makkelijk overzicht van je ‘op tap’ bieren.  

Mijn QR-code doet het niet meer, de link werkt niet. Wat nu? 

Als je QR-code het niet meer doet, neem dan contact op met fons@scover.nl  

Waar kan ik het logo van mijn bedrijf/merk aanpassen?  

Dit kan in de portal onder wijzigen gegevens. 

Marketingmateriaal en personalisatie

Waar kan ik marketingmaterialen verkrijgen?  

In de portal onder ‘mijn bieren’ vind je ‘download QR-code'. Deze QR-code is jouw unieke code. Je bent zelf vrij om deze te gebruiken waar je maar wilt, denk aan: placemats, flyers, posters. Mocht je een leuk idee hebben en ander materiaal nodig hebben dan kun je ons altijd een mail sturen naar fons@scover.nl, dan denken wij graag met je mee.  

Ik ben een brouwerij en wil de afbeelding van mijn fles aanpassen  

Bij bieren toevoegen, staat automatisch het beeld van het bier. Staat deze er niet tussen? Dan kun je ons dit laten weten op fons@scover.nl.  

Moet ik een logo uploaden voor de digitale bierkaart? 

Ja, dit logo wordt ook verwerkt op je digitale bierkaart.  

Kan ik ook gedrukte bierkaarten krijgen van Scover?

Natuurlijk helpen we graag met het zichtbaar maken van de QR-code op een plaats naar keuze. Denk aan bierkaarten, tafelkaarten, stickers en placemats. Al het POS materiaal is in de portal te vinden en te downloaden. Deze kun je zelf laten afdrukken.   

Hoe kan ik klanten het beste laten weten dat ik een digitale bierkaart heb?  

Dit kan op alle mogelijke manieren, denk aan: website, e-mail, social media en natuurlijk gewoon op locatie zelf.  

Hoe kan ik mijn digitale bierkaart delen via Social Media? 

Je kunt jouw unieke code delen van Scover, de QR-code of de link van de website waar Scover vermeld staat.   

Functies binnen de app

Ik zou graag bepaalde bieren willen aanbevelen. Kan dat?  

Dat is niet mogelijk, bij ons draait een persoonlijk bier advies om smaak. Wat we wel zien is dat bieren die op tap zitten vaker worden gedronken omdat er een 'op tap' icoontje in de app te vinden is. 

Is het mogelijk om via Scover mijn gasten aan te sporen nog een bier te proberen/ ontdekken?  

Dat gaat vanzelf! Eenmaal een goed advies zorgt ervoor dat consumenten graag nog een bier ontdekken. 

Kan Scover mij helpen met mijn assortiment optimaliseren?  

Nog niet, maar hier werken we wel aan.  Meer informatie erover? Neem dan contact op met fons@scover.nl. 

Is het mogelijk om ‘happy hour’ aan te duiden?  

Je kunt uiteraard je prijzen van de bieren aanpassen in de digitale bierkaart tijdens happy hour en dit delen op bijvoorbeeld de website en social media. Wij hebben geen Happy Hour functie.  

Op mijn bierkaart heb ik ook combinatie bieren, bijvoorbeeld een duikboot (bier & jenever). Kan dat ook op die bierkaart?  

Nee, dat gaat niet.  

Zit er een bestelfunctie in de app?  

Nee. Wij richten ons op persoonlijke smaak en ontdekken. Bestellen doe je persoonlijk bij het personeel.  

Privacy

Welke data en inzichten heeft Scover over mij en mijn gasten? Zijn die voor mij toegankelijk?  

Meer informatie over de data en inzichten kun je vinden in ons privacybeleid.

Waar worden mijn gegevens opgeslagen? 

De gegevens worden bij Scover BV opgeslagen in Nederland.  

Wie is verantwoordelijk voor het opslaan van mijn gegevens?  

Scover BV is verantwoordelijk voor de opslag en dataverwerking van je gegevens.