Belang van persoonlijk bieradvies in de horeca
Bier is nog steeds de belangrijkste omzetmaker voor de horeca. Daarom mag op de menukaart jouw bierselectie niet ontbreken - zeker niet op de terraskaart. Ook melden zich dagelijks nieuwe consumenten die verder willen kijken dan het standaard pils, op zoek naar nieuwe smaakervaringen. Hoe help je hen zo goed mogelijk te kiezen uit jouw assortiment, met het kleinste risico op teleurstelling, zonder dat jouw personeel moet bestaan uit omgevallen bierboekenplankjes?
Bierdrinkers willen meer dan bier
Harm van Esterik, Country Director AB InBev Nederland: “Met de sterk groeiende populariteit van speciaalbier verwachten bierliefhebbers steeds meer van de bierkennis van medewerkers in de horeca.” [bron: biernet]. Maar om dus even terug te komen op de omgevallen bierboekenplankjes: dit kan natuurlijk veel efficiënter zonder dat het onder doet aan kennis, informatie, tips en adviezen over bier. Bierdrinkers willen voornamelijk persoonlijk advies op basis van persoonlijke smaak. Sommige gasten (denken te) weten wat ze lekker vinden of kiezen vaak voor een bekend ‘bier’, andere weten het eigenlijk helemaal niet zo goed maar willen vooral niet teleurgesteld worden en kiezen bijvoorbeeld voor pils. Wel zo ‘veilig’ maar totaal geen feest. Gasten kunnen middels een QR-code in jouw zaak makkelijk via de telefoon een test doen om tot een persoonlijke smaakprofiel te komen.
Tevreden gasten en meer omzet?
Goed bieradvies leidt tot herhaalaankopen en positieve ervaring met gekocht bier. Met de gemakkelijke QR-code die je kan toevoegen op menu's, filtjes, bij de bar of op flyers kunnen gasten direct bier vinden of persoonlijk bieradvies ontvangen. Ook mogelijk voor afhaal, bezorgen of aan tafel.
Benieuwd hoe de digitale bierkaart met persoonlijk bieradvies, jou kan helpen?