Nieuws
15 oktober 2020
Start-up Scover speelt in op gedeeltelijke lockdown door bieradvies aan te bieden in retail
Eindhoven - Sinds 2019 is Scover met diverse biersommeliers en ontwikkelaars bezig om bieradvies voor iedereen toegankelijk te maken. Met data inzichten en deskundige kennis van smaak en bier helpen ze consumenten met het vinden van een passend bier in zowel de horeca als retail. Door de ontwikkelingen rondom Covid-19 heeft Scover gaandeweg het focuspunt tijdelijk van horeca, naar retail verlegd. Vanaf volgende week vind je bij het bierschap in verschillende supermarkten QR-codes met een digitaal bieraanbod èn persoonlijk bieradvies.
“Wij zien in onze resultaten dat er veel meer omzet- en marge potentie in de productgroep bier zit, zodra consumenten passend bieradvies krijgen. Hier valt voor bedrijven nog veel winst te behalen. Uit reeds onderzoek blijkt dat meer dan 45% procent van de consumenten bieradvies zou willen en 90% dit zou opvolgen. Deze cijfers zijn afgelopen jaren alleen maar gegroeid door de toenemende populariteit in (speciaal)bier. Het beeld dat vrouwen alleen maar frisse en zoete bieren drinken of helemaal geen bier, is inmiddels ook achterhaald. Corona gooit natuurlijk veel roet in het eten, maar dwingt ons wel na te denken in mogelijkheden. Inmiddels heeft Scover bijna 3000 bieren ondergebracht in twaalf smaakclusters, waarmee 99% van de Nederlandse biermarkt is afgedekt. Om erachter te komen welk smaakprofiel je hebt, hebben smaakprofessor Peter Klosse en bier sommelier Rick Kempen een smaaktest ontwikkeld. Door de inzet van kunstmatige intelligentie wordt daarna een volledig gepersonaliseerd smaakprofiel gegenereerd. Door de QR-code te scannen in de supermarkt is het niet alleen mogelijk in te zien wat het aanbod is, maar ook welke bieren binnen jouw smaakprofiel passen. Zo kun je zelfs in quarantaine veilig en hygiënisch op ontdekkingstocht in het bierschap, en het mooie is: de deuren van je koelkast kennen geen sluitingstijd.” zegt Sheila van Beers, digital director bij Scover.
---
Over Scover
Na een succesvolle introductie op de Horecava 2020, is het Scover platform de afgelopen maanden uitgegroeid tot smaakplatform met persoonlijk bieradvies. Aan de basis van Scover staat een unieke samenwerking tussen bierspecialisten van Bier&cO, smaakprofessor Peter Klosse en personalisatie specialisten van PTTRNS.ai. Het doel van Scover is consumenten te helpen met het vinden van een passend bier. Scover gelooft dat er nog veel te ontdekken valt over smaak en bier en dat dit voor iedereen toegankelijk moet zijn. Voor meer informatie, kijk op https://business.scover.nl/