Café Bar Le Duc
Scover deelt inspirerende, leuke en leerzame succes stories van klanten, horeca & retail ondernemers, pioniers, biersommeliers en online ondernemers.
Deze week Paul van heugten aan het woord. Hij is verantwoordelijk voor de bierwinkel en bierkaart bij Café bar le Duc in ‘'s-Hertogenbosch.
Hoe gaat het nu?
“Het gaat eigenlijk best goed naar omstandigheden. We hebben buiten een broodjeskraam staan, je kunt vijf dagen in de week bij ons diner bestellen voor take-away of laten bezorgen. We zijn ons sinds de uitbraak, meer gaan focussen op de brouwerij en winkel. We hebben afgelopen jaar behoorlijk opgeschroefd in aanbod: van zes eigen bieren uit de brouwerij naar honderdvijftig bieren uit de brouwerij in samenwerking met andere brouwerijen. In onze delicatessenzaak hebben wij naast speciaalbieren enorm veel producten die gemaakt zijn van bier, zoals kaas gemaakt met onze ‘oude jan dubbel’, uienchutney van blond bier, brood van bierbostel en momenteel zijn we bezig met een eigen barbecuesaus met witbier.” Waarom het zo goed loopt? Speciaalbier is hot! Wij willen beter en meer investeren met het oog op de toekomst. Hoe we dit doen? Blijven innoveren, er is zoveel mogelijk en nog veel te ontdekken als het aankomt op ondernemen en bier”
Hoe blijf je innoveren?
“Naast opzoek te gaan naar mogelijkheden voor uitbreiding, zijn wij ook met Scover - digitale bierkaart en persoonlijk bieradvies- begonnen toen alles net op slot ging. Ik sta als ondernemer open voor nieuwe, innovatieve ideeën en toen Scover op mijn pad kwam, wilde ik het een kans geven. In eerste instantie was ik wat huiverig of het niet veel extra werk was, maar dat viel me hartstikke mee. Je voegt de bieren toe in de portal, je kunt alle bieren goed bijhouden en je kunt supermakkelijk al het POS materiaal, zoals QR-codes gebruiken en neerzetten op tafel of op je bierkaart bijvoorbeeld.”
Café Bar Le Duc: Gewoon oppakken en doorgaan, je wilt niet dat je gasten je straks zijn vergeten.
Café Bar le Duc was al een multifunctioneel horecabedrijf te noemen, maar sinds de komst van Covid-19 halen ze alles uit de kast om er ook nu een succes van te maken. “Je hoeft geen winstpercentage van 100% te pakken, maar bedenk iets, doe iets!“ We spreken Paul van Heugten over bier, innovatie en creatieve invullingen geven in tijden van corona. Café bar le Duc is een trots familiebedrijf dat al sinds 1975 bestaat. Een speciaalbiercafé met inmiddels meer dan 150 bieren op de kaart uit zowel eigen brouwerij als daarbuiten.
Hoe helpt Scover jullie nu de horeca de deuren gesloten moet houden?
“We hebben de digitale bierkaart op de website staan en in de winkel hebben we flyers liggen en QR-codes hangen. Mensen moeten het nog wel een beetje ontdekken, maar reageren er allemaal heel leuk op! Je ziet dat gasten vaker kiezen voor een ander bier die wordt aangeraden in de app. Soms maken gasten thuis gewoon een screenshot van de lijst met bieren die ze krijgen aangeraden via Scover en die sturen ze dan naar Jan, één van de eigenaren. Gasten sturen dan het verzoek of we een mooi borrelpakket kunnen samenstellen met die bieren en bijpassende charcuterie. Dat loopt zo goed dat inmiddels ook alles online te bestellen is via onze website.”
Hoe zetten jullie Scover in als jullie de terrassen weer mogen openen?
“We hebben op de bovenverdieping een zaal die we momenteel aan het verbouwen zijn tot restaurant. Naast de huidige manier, zorgen we er straks ook weer voor dat we de QR-codes verwerken op de kaart als we straks weer opengaan. De bovenverdieping zal nog even moeten wachten, maar op het terras kunnen we er hopelijk snel mee van start.”
Tip voor horecaondernemers:
“Gewoon oppakken en doorgaan, je wilt niet dat je gasten je straks zijn vergeten. Bedenk bijvoorbeeld elke maand een leuke nieuwe uitdaging, het houdt je baan leuker en je gasten tevreden. Bedenk iets, doe iets! “
Favoriete bier van Paul:
Paul kiest dan natuurlijk een bier uit eigen brouwerij; de Jheronimus 7%
Een goudblond bier, verrijkt met (streek)honing en een mooi bittertje.
Wil jij dat Scover ook jouw onderneming helpt bij het digitaliseren van de bierkaart en het personaliseren van bieradvies?